Cool ppl

Volgens mijn vader begint de week op zondag, maar blijkens de meest logische interpretatie van het woord ‘weekeinde’, zou je er ook voor kunnen opteren om maandag als weekbegin te bestempelen. Dat doende kom ik tot de conclusie dat de zojuist afgeronde week er weer een van mooie ontmoetingen was.

Zo was daar donderdag de kennismaking met kunstenaar Maarten van den Eynde, die vertelde over de barre zoektochten naar plastic-soepen in het midden van de Grote alsook Atlantische oceaan. Dat alles om afval te verzamelen voor een nader uit te breiden koraalrif van veelkleurig plastic. Mooie verhalen daar die avond, bij NEST Den Haag.

Vandaag leidde het protocol richting Museum Speelklok, <aanrader>een venue die vele malen cooler is dan de naam doet vermoeden</aanrader>. Tot mijn verbazing doen ze nog weinig met sociale media. Iemand proactiefs zin in een leuk klusje? Neem even contact op met het zeerwelbovengemiddeldenthousiaste Hoofd Evenementen in de persoon van Dirk Jan Haspels.

Via voornoemde zijstappen geraken we uiteindelijk middels willekeurigchronologische omzwervingen tot de hoofdact van de dag: het bezoeken van de theatershow van Tjerk de Ridder (action photo van vandaag below), iniatiefnemer en ontplooier van Trekhaak Gezocht (ook op Twitter). Tjerk heeft begin dit jaar liftend met een caravan (maar/en zonder auto!) van Utrecht naar Istanbul gereisd en over die ervaring allerhande liedjes gecomponeerd. Over thuis, vertrouwen, geven en ontvangen, ontberingen, keuzes, vriendschap. Allemaal goede dingen om zo nu en dan eens over na te denken, ook/vooral als je niet (meer) op reis bent! Leuk trouwens hè, as die haakjes en slashes en mintekentjes? Ik ga er in aanstaandse posts vrolijk mee door.

En over al wat Dies nog meer zei:
Mijn nieuwe printer heb ik nog steeds niet uitgepakt. De eerste twee aldus nog te realiseren prints heb ik al wegbeloofd. Claire Bout en Bart Chabot, mijn beloften/uw bestellingen staan voor aanstaande vrijdag op de productieplanning!

PhotoLogiX_Trekhaak_Gezocht

Tjerk de Ridder, Trekhaak Gezocht

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar
Dit bericht werd geplaatst in Ontmoetingen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

