Facebook 2002 – internet als dorp

Eerder vandaag (joepie, ik ben weer bij) hielp ik een tweet de wereld in die ik binnen deze context graag wens te citeren:

“Alle succesvolle internetapplicaties zijn gestroomlijnde klonen van #dorpsdynamiek

Om daar desgevraagd later aan toe te voegen: “…met Google als alwetende dorpsoudste”

Ja, ik geloof dat dat is hoe het zit. In een dorp biedt de sociale context een soort referentiekader dat ervoor zorgt dat je weet bij wie je voor wat en hoeveel terecht kan. En desnoods ook nog waarom. Met hier en daar wat roddel en achterklap en een schemergebied voor duistere praktijken, maar benevens dat alles: redelijk efficiënt op elkaar afgestemd qua vraag en aanbod.

Het is dus eigenlijk allemaal heel eenvoudig. We zitten gewoon met z’n allen levend-SIMCITY te spelen. Did anybody say spek and bonen?

Kijk hier maar eens: Facebook anno 2002…

Bialo wieza, Poland

IRL Facebook 2002, Białowieża - PL

PS Voor lezers die mijn gadeslagingen nog niet via Twitter volgen, het kan geen kwaad om dat wel te doen. Ik schrijf over allemaal leuke, bij voorkeur bijzonder triviale, observaties waarvan ik vermoed dat andere mensen ze danook/derhalve over het hoofd zien. Meelezen en kwetteren: gewoon doen en wel hier!

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar
Dit bericht werd geplaatst in Nieuws en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Facebook 2002 – internet als dorp

  1. alf zegt:

    hey kerel, koppel anders je twitter aan je facebook account, zodat je tweets meteen op je facebook wall staan? Succes!

Geef een reactie

