Of ik t reizen mis. Ook: Rondje Utrecht

Moscow Telcoworld

In Moskou voor telecomconferentie, feb 2007 / Foto MMJ Peters

Hunnie / men / ze / medemensen plegen mij recentelijk wel eens te vragen of ik het reizen niet mis. Wel, het klopt dat ik er in de jaren 2000-2010 een aanzienlijk hoger reisritme op nahield, met hier en daar nog wel eens een land of 5 in een tijdsbestek van anderhalve week. Kijk hier (= Dailyphoto blog, 2005 – 2008) nog maar ns terug. Jammer dat good-old Geocities van het WWW is afgekickt door Yahoo!, anders had u nog terug kunnen neuzen naar vroeg in de jaren ’00 van deze eeuw. Van stijle hellingen rondom het Oostenrijkse Zillertal tot en met onverhoopte bezoeken aan staatsziekenhuizen in Roemenië en kleinschalige omkoping

Die verhalen zijn op aanvraag nog altijd live te beluisteren bij IRL ontmoetingen met ondergetekende, maar zulks terzijde.

Terug naar de vraag. Welnu, de bedoeling van een jaar reizen was stiekem ook om het kortstondig zo bont te maken dat ik voorlopig niet zoveel urge zou voelen om weer op reis te gaan. En sinds er sprake is van een heuse Familie Van den Elshout ben ik ook wat grager thuis dan ’s anderendaags wel eens het geval was.

PHOTOLOGIX_Douwe-2068_ZW

Familie van den Elshout, ook: Thuisfront, hoewel geportretteerd in Eefde, Overijssel

Wat allemaal weer niet wegneemt dat ik nog graag een middagslaapje doe in een vreemde stad, over stad en land zwerf zonder door wie of wat dan ook lastiggevallen te worden met/door goedbedoelde ende sociaal-wenselijke chitchat. Daar ben ik niet zo van, dat is niet zo mijn ding, dat kan me niet boeien Daar zit ik wat je noemt niet altijd op te wachten. Dan liever een spontane ontmoeting. Een agendaloos, wezenlijk gesprek waarin positieve energie en enthousiasme door deling worden vermenigvuldigd. Zo’n gesprek dan weer wel. Met bewuste mensen, die aan of met hun passie werken. En of ze dan postzegels verzamelen, vogels spotten of systeembeheerder zijn, dat doet dan al niet eens meer ter zake. Als het maar niet over het weer gaat of over normale mensen (vooral als die iets anders normaal vinden dan iets wat ik belangrijk vind of graag wil). Of tussen de regels door gewoon over helemaal niks maar dan met veel poeha er omheen. Die heb je dr wel ns bij.

Maar goed, dat reizen dus. Ja, nou kijk, soms reis ik echt nog wel ns hoor. En als dat niet door mijn herinnering of back to the future is, dan wil dat om en vanwege de snelwegportretten nog wel ns in eigen land zijn. Ook daar valt namelijk veel te zien. Zo heb ik laatst met eerdergenoemde family een geheel rondritje Nederland gemaakt. Dwars om Utrecht heen, zover als goed en wel mogelijk is zonder Lembarrag aan te hoeven doen. Dat laatste geldt als grapje overigens, niet als belediging van een onzer twaalf landsprovincieën. Het lag gewoon iets te ver in de uithoek, al kun je dat weer moeilijk een grapje noemen. Naja, enfin, bon, bin, sinon, uhm.

PHOTOLOGIX_Douwe-1975_slaap

Zo vadert, ...

Wel langs de route lagen: Den Haag > Rotterdam > Zierikzee > Veere (slapen) > Breda > Eindhoven (toch bijna Limburg, kwam door afsluiting A59 tussen Gorinchem en des Hertogenbosch) > Arnhem > Deventer (slapen) > Zwolle > Groningen > Delfzijl (slapen) en dan door het Lauwersmeer (mooi man!), Ljouwert, de Bonkevaart en Pietpaulusmaradeel via de ellenlange A7 weer todo recto naar huus. 1048 kilometer, inclusief de twee heen- ende wederritjes Den Haag <-> Leiden alwaar wij de VW-bus onder ons aller bipsen vandaan hadden gehuurd. (Ook een weekje gemoedelijk asfalthappen? Belt u even met Bamboefietsendealert Joep van Ginderen van Eerlijke kansen voor de huur van zijn Douwe!)

Maar of ik dat op reis zijn mis, dus? Mwah, valt wel mee. Ik geniet er gewoon n bietje extra van als de gelegenheid zich voordoet 🙂

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar en strategisch conceptontwikkelaar
Dit bericht werd geplaatst in Gedachtekronkels, Op reis (of: ~ geweest) en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

