Plaatsvervangend reizen II

Het leuke aan reizen is trouwens dat er altijd wat van overblijft. Op z’n minst de herinnering. En zo kan ik nog elke dag lol ende op uiteenlopende wijzes mijn voordeel doen met het jaar dat ik door Europa heb gereisd om 2 700 Europese jongeren bijkans de haren uit hun hoofd te vragen. Dit alles anno 2011 vanuit mijn luide stoel (waarbij luid een deftige verbastering is van lui).

Vandaag drie jaar geleden liep ik bijvoorbeeld door de Bratislaafse woonwijk Petrzalka. Mooi contrast met het stadscentrum van het nochtans zeer nabijgelegen Wenen. Tussen die twee steden hangt nog altijd een IJzeren Gordijn in de lucht, ook al hebben Donau, auto- en spoorwegen hun tanden in de onderste rafelrand gezet. Het interview van die dag ging over wat Slowaken de mooiste en lelijkste plekken in hun eigen land vonden. Leest u mee (vanuit uw luide stoel)?

PHOTOLOGIX_blogging-2987

Petrzalka, Bratislava - SK, 7 juni 2008

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar
Dit bericht werd geplaatst in Op reis (of: ~ geweest) en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

