Rondje Europa voor NEW HORIZONS

Sinds ongeveer 1 maart is het boekavontuur echt begonnen. Völlig los & Airborne. Met Wens en Vertrouwen als reispartners. Zo laat ik de route zich ontrollen. Niet SMART, maar daardoor des te spannender. Met op ieder moment de gelegenheid om datgene te doen waar doel en reis om vragen.

rob_wim_van_sinderen

Wim van Sinderen en
Rob van Hoesel bekijken
het boek ‘Costes’

Op dit moment is dat een vaste vorm van het boek dat ik in gedachten al voor me op tafel zie liggen. Een mooi blok papier, met liefde tot een elegant geheel gebonden. De behoefte daarnaar is groeiende: om mijn idee ook letterlijk in die vorm te kunnen voorleggen aan mensen die ik bij de boekrealisatie wil betrekken.

En zoo loopt de route langs Zwitserland. Want daar, in een dorpje in de buurt van Zürich, huischt een uiterst bekwame boekbinderij die een technologie ter overbrugging van de tegenstelling boek versus vlak open liggen beheerst. Een dure techniek die per boek zo’n € 25 gaat kosten, alleen al aan het liëren van de pagina’s. En/maar daardoor ook een instantie die ik graag vooraf live wil bezoeken om de mensen te ontmoeten die het maken. En van die reis een souvenir mee te nemen in de vorm van een dummy. Een leeg boek dat behalve de opmaak al alles heeft van de uiteindelijke versie. Met in de lege pagina’s de ultieme uitnodiging om de vulling van dat boek als automagisch vorm te laten krijgen. En dat dan weer onder de bezielde leiding van Rob van Hoesel (in de volgende nieuwsbrief een interview met hem).

petitprince_horizon

Ook op de route ligt Parijs. Daar beheren de erven van Antoine de Saint-Exupéry. Die Franse schrijver, in Nederland vooral bekend van Le Petit Prince, beschouw ik als belangrijk co-pionier en voor de gelegenheid postuum als mede-avonturier. Ik zou graag een aantal citaten uit zijn oeuvre in NEW HORIZONS verweven. Zichtbaar, maar misschien ook onzichtbaar. Als impliciete leidraad in het maakproces.

higgs_briefNext stop: Edinburgh. De brief die ik aan professor Peter Higgs heb geschreven, is eerder vandaag op de post gegaan. In dit epistel vraag ik hem tijd te maken voor een ontmoeting, tijdens dewelke ik hem wil vragen naar de rol die verbeelding en intentie in zijn wetenschappelijke werk van de voorbije Jahrzehnte hebben gespeeld. Waarom belangrijk? Omdat het werk van Higgs in het teken staat van datgene wat de horizon vanzelf al doet: uitersten scheiden en wederverenigen. Tegelijk. Met alle moois van dien.

De investering die met deze reis gemoeid is, beoog financieren met een nieuwe verkoopronde van horizonfoto’s. Wie mijn nieuwsbrief ‘Mee op Avontuur’ volgt, weet hier later vandaag het fijne al van. Wie dat niet doet: voel je graag uitgenodigd om mee te reizen. Aanmelden doe je desgewenst onveranderd via deze link.

Verhalen over deze onderneming verschijnen zo mogelijk nog tijdens mijn reis op Ready2amaze, zoniet: kort daarop volgend.

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en publicaties, Europa, Fundraising, Leuks uit 2013, NEW HORIZONS, Nieuws, Ontmoetingen, Plannen 2013 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Rondje Europa voor NEW HORIZONS

Geef een reactie

