Maak werk van je droom #2: Kijk wat er gebeurt

Het is mijn wens en bedoeling om in 2014 op iedere werkdag een groep van tenminste 12 geïnteresseerden te vertellen over NEW HORIZONS. Dat is de route die uiteindelijk leidt naar 4 december in  de Grote Kerk in Den Haag, hierna te noemen: Feestelijke presentatie kunstwerk-in-boekvorm NEW HORIZONS.
Een van de onderwerpen waarover ik lezingen zal ontwerpen is hoe je werk maakt van je dromen. Dat doe ik al een tijdje en ik ga er voor het gemak van uit dat ik daar in de tussentijd goed in ben geworden. En anders word ik het wel door er een jaar lang over te vertellen.
Want hoe doe je dat, werk maken van je dromen – in 10 delen:

DEEL 2: Kijk wat er gebeurt

Nu je een begin gemaakt hebt, hoef je alleen nog maar door te gaan. “What saves a man is to take a step. Then another step. It’s always the same step, but you have to take it”, dat zegt beroepspionier Antoine de Saint-Exupéry erover.

Misschien gebeurt er niks. Dan kun je je afvragen of dit wel jouw droom was. Op het juiste moment. Maar als je je ogen openhoudt, is de kans groot dat je als vanzelf tegen omstandigheden aanloopt die je kunnen helpen je droom te realiseren. Beginnersgeluk, misschien. Laaghangend fruit – kann sein. Pluk het, voed er je droom mee, en ga door met beginnen.

Mail aan Roelof na toevallige kennismaking op Twitter

Mail aan Roelof na toevallige kennismaking op Twitter

Hoe bouw je een machine die een jaar lang ieder uur foto’s kan maken, op een kwaliteit die volstaat voor 2-meter brede afdrukken? Iets met een kist, iets met een spiegelreflexcamera, iets met een timingsmechanisme… Ik had wel iemand op het oog die me daarbij kon helpen, maar die was druk met anderen dingen. Hoe mooi was het dat ik twee maanden na het schrijven van mijn plan via een onbedoelde tweet in contact kwam met Roelof de Vries. Technisch fotograaf die niet wijkt voor wat technisch geknutsel. Wie octo-kopters kan bouwen, kan alles. Dus ook dit, zoals bleek.

Wat gebeurt er al jij, al beginnend, wacht op wat zich als vanzelf aandient?

“What saves a man is to take a step. Then another step. It’s always the same step, but you have to take it”

Ik werk op dit moment aan het voorverkopen en daarmee mogelijk maken van mijn kunstwerk-in-boekvorm NEW HORIZONS. Dat is een spannend avontuur en als je wilt kun je het meebeleven via de nieuwsbrief ‘Mee op Avontuur‘. Intekenen op het boek kan ook online, en wel hier.
Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar
Dit bericht werd geplaatst in Droom en werk, Gedachtekronkels, Handreikingen, Hersenspinsels, NEW HORIZONS, Nieuws, Zevenmijlslaarzen en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

