Maak werk van je droom #6: Durf te delen

Het is mijn wens en bedoeling om in 2014 op iedere werkdag een groep van tenminste 12 geïnteresseerden te vertellen over NEW HORIZONS. Dat is de route die uiteindelijk leidt naar 4 december 2014 in de Grote Kerk in Den Haag, hierna te noemen: Feestelijke presentatie kunstwerk-in-boekvorm NEW HORIZONS.
Een van de onderwerpen waarover ik lezingen zal ontwerpen is hoe je werk maakt van je dromen. Dat doe ik al een tijdje en ik ga er voor het gemak van uit dat ik daar in de tussentijd goed in ben geworden. En anders word ik het wel door er een jaar lang over te vertellen.
Want hoe doe je dat, werk maken van je dromen – in 10 delen:

DEEL 6: Durf te delen!

“Deel alles wat je over hebt, en je zult geen tekort kennen”. Nu je al zolang op pad bent, heb je een rijkdom gecreëerd van heb-ik-jou daar. Misschien valt die in het niet bij het ambitieuze doel dat je voor ogen hebt. Maar zelfs dan, júist dan, is het tijd om over je schouder te kijken en te concluderen. Waar je naar toe wilt, is misschien nog ver. Maar kijk eens hoe ver je al gekomen bent. Wie je al hebben geholpen. En wat dat bij elkaar waard is… Een feestje, ja toch?

Want zo laat je op een leuke manier zien dat jouw project belangrijk is. En alles wat je ervoor doet. En laat. Gaat doen, en gaat laten. En welk belang je hecht aan het feit dat anderen zich er aan verbonden hebben en zich ervoor inzetten. En als voorproefje voor hoe groot het feest zal zijn als (lees: zodra) het zover is. En dat je bereid bent de vruchten daarvan te delen met wie er een aandeel in heeft gehad. Zodat mensen nog grager onderdeel van jouw droom willen worden. Een soort plezierig opwaartse kip-eisituatie.

Opening expo NEW HORIZONS, oktober 2012. foto: Peter van Beek

Opening expo NEW HORIZONS, oktober 2012.
foto: Peter van Beek

Na mijn nachtelijke wandeling waarover ik in de vorige editie al vertelde, besloot ik dat het tijd was om voor wat betreft NEW HORIZONS het volhouden achter me te laten. Om nu naar het feest toe te werken. Het Grote Feest, de boekpresentatie in de Grote Kerk op 4 december, en alle kleine feestjes daar nog tussen.

Lezingen en exposities, zoals bijvoorbeeld die op 2 februari in Dordrecht. Voor het eerst zullen daar daadwerkelijke pagina’s uit het boek te zien zijn. Het resultaat van een jaar denk- en voelwerk, experimenten en expedities. Heel spannend. En fijn, omdat ik merk hoezeer veel mensen dan ineens begrijpen waarom het me al die tijd te doen is geweest. Dat instant begrip was tijdens onze eerste expositie ook al heerlijk om mee te maken.

Hoe ga jij je project vieren, nog voor het af is?

Ik werk op dit moment aan het voorverkopen en daarmee mogelijk maken van mijn kunstwerk-in-boekvorm NEW HORIZONS. Dat is een spannend avontuur en als je wilt kun je het meebeleven via de nieuwsbrief ‘Mee op Avontuur‘. Intekenen op het boek kan ook online, en wel hier.
Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar en strategisch conceptontwikkelaar
Dit bericht werd geplaatst in Droom en werk, Gedachtekronkels, Handreikingen, Hersenspinsels, Me myself and I, NEW HORIZONS, Nieuws, Plannen 2014, Synchroniciteit, Zevenmijlslaarzen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

