Over Overvloed, zoals ik daarin geloof

Boekenkast thuis

Komende donderdag mag ik bij Talks About Photography het podium beklimmen om te vertellen (of eigenlijk: geïnterviewd te worden) over het volgende:

Als je van je hobby je beroep hebt gemaakt. Dat klinkt als het mooiste wat er is. Maar hoe creatief blijf je onder druk? Hoeveel tijd en ruimte durf je te maken voor je ideeën als je nog niet weet of en hoe je volgende maand de huur of hypotheek kunt betalen?

In het verlengde van zijn omvangrijke boekproject NEW HORIZONS onderzoekt kunstenaar Bruno van den Elshout wat ervoor nodig is om anno 2015 in volstrekte vrijheid te kunnen werken. Om je dromen niet alleen te laten slagen, maar tot Leven te brengen. En wat het verschil tussen die twee is.

Goede aanleiding om te checken hoe ik over die volstrekte vrijheid nadenk. Over Overvloed, zoals ik daarin geloof. Maar wat geloof ik daar dan over. Nuwel:

  1. Alles is er al, ik hoef het alleen maar vrij te maken.
  2. Als ik doe wat mij te doen staat, wordt voorzien in wat daarvoor nodig is.
  3. Als ik iets leuk vind, is het belangrijk.
  4. Als ik iets wil, dan kan het – anders zou ik het niet willen.
  5. Als ik ervaar iets tekort te komen, heb ik iets anders teveel. Als ik dat deel, verdwijnt de tekortbeleving.
  6. Wat ik deel, groeit.
  7. Ik kan niets voor mezelf verwachten, dat ik een ander niet gun.
  8. Overvloed is geen toestand maar een kringloop.
  9. Ik ben zelf het vertrekpunt en de bestemming van mijn eigen werkelijkheid.
  10. Als het allemaal even niet werkt, staat er blijkbaar een Inzicht voor de deur.
  11. Eerlijk duurt het langst & geduld is een schone zaak.
  12. Wat voor mij geldt, geldt voor iedereen. Omdat het voor iedereen geldt, geldt het ook voor mij.

En voor ik dat allemaal ongevraagd ga uitleggen en verdedigen, zal ik er dus donderdag een zegje over doen. Leuk als je daarbij wilt zijn, hier is de link nog eens:

http://www.talksaboutphotography.nl

Wie weet tot overmorgen!

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar en strategisch conceptontwikkelaar
Dit bericht werd geplaatst in Droom en werk, Hersenspinsels, Me myself and I, Nieuws, Synchroniciteit en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Over Overvloed, zoals ik daarin geloof

  1. Paula Boots zegt:

    Ik kijk ernaar uit je donderdag a.s te zien en te horen. Je bent een inspirerend voorbeeld. Warme groet Paula Boot

  2. Maurits von Heijden zegt:

    Ik hoop zeer dat al jouw geloftes kloppen. Voor jouzelf en de rest van de wereld. Dan wordt uiteindelijk de wereld en stuk mooier

  3. Hi Bruno, ik heb genoten van je verhaal op TAP. Ondanks de verwoede pogingen van de interviewster om je boodschap te torpederen kwamen een aantal dingen echt wel over. Je hebt een inspirerende kijk op het leven, ik ga er naar kijken.

  4. Pingback: Al reizend leert men | Ready2Amaze!

Geef een reactie

