Over druk zijn en je druk maken

PHOTOLOGIX_Tijdmaakje-Maandag

Pasgeleden kwam mij het boek Busy van Tony Crabbe onder ogen. Over aandachtsmanagement, als upgrade van time-management. Er staan veel handige tips in over hoe je je aandacht beter kunt verdelen en concentreren op dingen die je echt belangrijk vindt. Fijn geschreven, goed praktisch en met leuke voorbeelden. Samen te vatten tot: Aanradert.

Maarrrr… Net zoals in time-managementboeken wordt uitgegaan van schaarste van tijd, gaat dit boek uit van schaarste van aandacht. Er is maar zoveel aandacht en die moet je zo goed mogelijk verdelen. Dat blijft economisch denken. Gaat nog steeds uit van op=op.

Ik wil dat niet meer. Ik wil niet meer economisch hoeven denken. Ik wil erop vertrouwen dat waarde die ik vrijmaak, zichzelf aanvult. Op hetzelfde moment. Tijd, aandacht, energie, geld, ruimte… Volgens mij gebeurt dat zelfs al, maar ben ik daar nog onvoldoende van bewust. Iets met onvoorwaardelijkheid. En de vaardigheid van het tevreden zijn.

De maandag heb ik al van de economie vrijgemaakt. Ik begin de week tegenwoordig met een strandwandeling, gevolgd door de rest van de dag offline werken. Nodig je graag uit hetzelfde te doen, met mij of op jouw eigen manier.

En als ik nog meer van dergelijke voorzieningen bedenk en/of onderneem, laat ik dat zeker en graag weten. Voor nu vraag ik nog eens je aandacht voor de quote die op de achterkant van NEW HORIZONS staat:

“For true love is inexhaustible. The more you give, the more you have. And if you go to draw at the true fountainheid, the more water you draw, the more abundant its flow.”



Je kunt mijn blogartikelen ook per post ontvangen. Eens in de maand een pakketje van drie berichten, samen met de nieuwste editie van de nieuwsbrief Mee op Avontuur. Verzonden op vrijdag, leesbaar bij de zaterdagochtendse koffie.

Hier lees je meer!

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar en strategisch conceptontwikkelaar
Dit bericht werd geplaatst in Nieuws, overvloed, Plannen 2016, rust en ruimte, Synchroniciteit en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

