Verrassend eenvoudig

PHOTOLOGIX_IJssel_Koeien-1207

Beste lezer,

Olympische vindingrijkheid. Daarover schreef ik in aanloop naar 2016*. Over hoezeer die nodig zou zijn om een zinvolle omgang te vinden met de complexiteit van de tijd en wereld waarin we leven.

Maar misschien had ik het mis.

Misschien is het veel eenvoudiger dan dat.

Stel dat alle angst, haat, haast, tekort, woede, dood en verderf die overal in de wereld in steeds extremere vormen de kop op lijken te steken. Dat je alle kracht en energie die daardoor vrijkomt – dat je die betekenis kunt geven in het licht van vertrouwen, liefde, rust, overvloed, vreugde en Leven? Hoeveel moois je dankzij diezelfde kracht en energie kunt laten ontstaan, wetend dat het verschil tussen radicale uitersten in essentie niet bestaat. Maar is ingebeeld, door er die betekenis aan te geven. En dat het eigenhandig overbruggen van die gewaande tegenstellingen het enige is dat onze aandacht werkelijk verdient?

(Waar ik “je”, “wij”, “ons” schrijf, bedoel ik vooral ook: “ik”, en “mijn”)

Met als vraag wanneer ik daarop voortborduur:

Hoe kan ik mij van die waan, en per gevolg van de schijnbare strijdigheid tussen tegenstellingen bevrijden? 

Daar ga ik de komende tijd op puzzelen.

Ik wens je een zichtverfrissende en blikverruimende zomer toe. Met overvloedige aandacht voor wat jou te doen staat.

Hartelijke groet,

Bruno

 

*  Ik deed dit in de uitnodiging aan 27 mensen om in de eerste helft van 2016 met me mee naar Groningen te reizen:

“2016 zie ik voor me als het jaar van de Olympische Vindingrijkheid. De Truckendoos is leeg & the GAME IS ON. Jij bepaalt, ik bepaal, iedereen bepaalt wat we in 2016 gaat meemaken en met wie, temidden van al het andere dat zich aandient.”  – 03.01.2016

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar en strategisch conceptontwikkelaar
Dit bericht werd geplaatst in Handreikingen, Helderheidsvinding, Hersenspinsels, Human scale, Moois uit 2016, Nieuws, Op reis (of: ~ geweest), reisverslag, rust en ruimte, Synchroniciteit en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

