Over nulpuntenergie

Dat je ergens energie van krijgt, op hetzelfde moment dat je die energie erin investeert. Ken je dat gevoel? Ik wel, en ik vind het heerlijk. De overvloed die je dan ter beschikking staat. Zoals in de quote op de cassette van NEW HORIZONS, van Antoine de Saint-Exupéry:

For true love is inexhaustible; the more you give, the more you have. And if you go to draw at the true fountainhead, the more water you draw, the more abundant is its flow.

Ik heb dat gevoel voor t eerst bewust meegemaakt (want ik denk dat eigenlijk je natuurlijke staat van zijn is, maar dat je eerst het tegenovergestelde moet leren kennen om er bewust over te leren beschikken) toen ik een jaar door Europa reisde. Zo hard als ik toen werkte, had ik nog nooit gewerkt, en heb ik sindsdien ook niet meer gewerkt. Maar het leek allemaal niet op te kunnen. En ik wist ook waarom. Ik was precies aan het doen wat ik voelde dat mij te doen stond. Op het moment en op de manier waarop ik dat wilde. En behalve dat, was er ook niks anders dat ik hoefde te doen. Alleen maar dat, wat precies was waar ik het voor deed.

NEW HORIZON #3166, 11.05.2012 - 22h00

NEW HORIZON #3166, 11.05.2012 – 22h00

Deze dagen, in ieder geval vandaag en gisterenavond, ervaar ik dezelfde flow in relatie tot de komende 24-uurs horizonobservatie. Ik denk terug aan mijn nachtelijke wandeling ‘Lopen tot de zon komt‘ (3 december 2013), waartijdens ik de uitnodiging tot Voorwaarts Integreren uit de lucht greep. Met als definitie: het congruent en coherent doen samenvallen van alles wat je (ik) tot op dat punt geleerd hebt, om vandaar af aan de stap te maken naar een volgend level. Wat soms al een naam of een bedoeling heeft waar je je op kunt richten (toen: het boek), en soms nog niet.

Toen, in december 2013, was het mijn vurige wens om twee werelden samen te voegen die ik tot dan toe niet verenigd had gekregen. Wens 1: om compromisloos mooie dingen te maken en 2: om die mooie dingen eigenstandig rendabel te maken. Los van elkaar waren had ik die twee doelen al wel eens bereikt. Samen nog niet. Het was altijd of – of, met Cowork Company als concreetste en op dat moment recentste voorbeeld. Heel gaaf wat ik daar voor elkaar heb gekregen in het samenbrengen van mensen. Heel frustrerend hoe het vervolgens niet lukte om ook de economische helft sluitend te krijgen. (Of zelfs maar in de buurt daarvan, for that matter)

Goed, hoofddoel was duidelijk het boek in volle potentie doen Waarworden, maar helder kijkend was het voorbijgeraken aan dit spanningsveld daar in mijn persoonlijke ontwikkeling een Bijzonder Belangrijk Onderdeel van.

Wat me met de komende horizonobservatie samen te voegen staat, heb ik nog niet helder voor ogen. Stress geeft me dat gelukkig niet. Eerder maakt het ruimte om me aan die vraag de komende maand in volledig vertrouwen over te geven. En al doende alles wat ik tot nu toe heb geleerd netjes te herschikken zodat ik mijn bepakking voor de horizonobservatie netjes op orde heb.

En in vrijheid, Rust en Ruimte kan delen van en in al het moois dat ik tot dan toe heb verzameld.

~~

Meer over de komende horizonobservatie lees je in de officiële uitnodiging.

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar
Dit bericht werd geplaatst in Droom en werk, Handreikingen, Helderheidsvinding, Moois uit 2016, NEW HORIZONS, Nieuws, rust en ruimte, Synchroniciteit en getagged met , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

