Open Huishoudboekje 2017

photologix_huishoudboekje

Ik wil in 2017 graag meer verdienen dan in 2016. Het liefst twee keer zoveel.

Ik wil in 2017 ook graag twee keer zoveel waarde creëren, toevoegen, vrijmaken, en dus ook doorgeven als ik in 2016 heb gedaan.

Wat een aantal vragen oproept.

Hoeveel is dat dan?
– Van € 30,000 naar € 60,000.

Hoe voeg ik waarde toe?
– Wat alvast afvalt zijn investeringen buiten ‘de reële economie’, inclusief spaargeld. Rendement daarop beschouw ik als waarde-onttrekking en aanjager van ongelijkheid;

– Wat ook afvalt is het oplossen van problemen. Het ‘je bezig houden met problemen’ klinkt mooi, maar creëert een doorlopende zoektocht naar problemen. Als ik onverhoopt problemen tegenkom, maak ik ze het liefst zo snel mogelijk irrelevant, om verder te gaan met:

– Doen wat ik denk dat mij te doen staat, en dat met de best mogelijke aandacht en vaardigheid te doen, vanuit Rust, Ruimte & Vertrouwen. En dat volgens toenemend herkenbare ‘signatuur’ te doen en anderen helder uit te nodigen dat ook of mee te doen;

– Door zowel de vrijheid als de verantwoordelijkheid te voelen, en eren, die daarvoor nodig is. En de inspanning en de ontspanning.

Wat staat mij te doen?
– Toenemend zichtbaar invulling geven aan de missie zoals die mij in 2016 gewaargeworden is:

Ik geef op originele en eigenzinnige wijze vorm aan kunst- en onderzoeksprojecten die uitnodigen tot zinvolle ontmoetingen tussen mensen, ideeën en werelden.

Ik doe dit met de bedoeling om in samenspraak nieuwe manieren van samenleven en -werken te onderzoeken en te beoefenen.

Hoe ga ik dat doen?
– Door minder dan in 2016 af te wachten wat er op m’n pad komt: minder volgen, meer (ge-)leiden. Door meer bijeenkomsten, reizen, tentoonstellingen te organiseren – vanuit autonomie en in afstemming;

– Door de waarde die ik in voorbije jaren aan NEW HORIZONS heb toegevoegd, ook haar weg te laten vinden in een verhoogde vraagprijs bij verkopen;- Door JA te zeggen tegen wat ik belangrijk en waardevol vind, en daar onbevreesd aan bij te dragen;

– Door tekort en strijd te kunnen Zien, én te vertrouwen op het leven, op licht en vertrouwen.

– Door initiatieven zodanig te organiseren dat ze zichzelf mogelijk maken.

– Door meer samenhang en herkenbaarheid aan te brengen in de verschillende activiteiten die ik onderneem.

Waarom wil ik dit allemaal?
– Om meer moois te kunnen geven, maken en mogelijkmaken;

Om recht te doen aan waar ik in geloof en daar de vruchten van zichtbaar en deelbaar te maken. Als uitnodiging aan anderen om Vertrouwen te ervaren;

– Om ruimte te maken voor Sanne zodat zij haar eigen ondernemerschap de komende jaren kan opbouwen;

– Om de onverwachtse belastingaanslag van € 6.000 over 2015 te kunnen betalen;

– Omdat het er tijd voor is.

Wat wordt de wereld daar beter van?
– Ik geloof dat mensen de wereld mooier maken door de plek in te nemen die hen toekomt. Dat wil ik zelf doen, en ik wil daar anderen toe uitnodigen. En deze stap brengt me dichter bij die plek.

Voilà, voilà.

~~

Met als uitnodiging tot overdenking aan wie dit leest:

  • Hoe komt dit verhaal op jou toe?
  • Wat wil jij in 2017 graag verdienen?
  • Hoe ga je dat doen?
  • Wat wordt de wereld daar beter van?

 

star_exupery
“Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
It is our light, not our darkness that most frightens us. We ask ourselves, Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, and fabulous? Actually, who are you not to be? You are a child of God. Your playing small does not serve the world. There is nothing enlightened about shrinking so that other people will not feel insecure around you. We are all meant to shine, as children do. We were born to make manifest the glory of God that is within us. It is not just in some of us; it is in everyone and as we let our own light shine, we unconsciously give others permission to do the same. As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others.”
– Marianne Williamson

star_exupery

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar en strategisch conceptontwikkelaar
Dit bericht werd geplaatst in Helderheidsvinding, Nieuws, Plannen 2016, rust en ruimte, Synchroniciteit en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Open Huishoudboekje 2017

  1. Ton Bil zegt:

    Inspirerend, dank je.

    Ik heb minder helderheid dan jij op het moment dat je dat schreef, december 2016. Vandaar dat ik je vragen aan het eind van het artikel niet kan beantwoorden.
    Maar ik heb wel een vraag voor jou. Inmiddels is 41 procent van het jaar 2017 gelopen. Zit je op de goede lijn met je streefgetal? Wat liep goed, wat liep minder?

Geef een reactie

