Reisvraag voor 24 uur aan de horizon

Met een nieuwe 24-uurs horizonobservatie in het vooruitzicht (komend Pinksterweekend: ‘Kiezen voor Rust en Ruimte‘) maak ik de balans weer eens op om te zien wat er met de kennis van nu allemaal voorwaarts te integreren valt. Om te zien welke Reisvraag daaruit ontstaat, en om te checken of mijn ‘Vanwaar en Waartoe ik doe wat ik doe’ nog up-to-date zijn.

PhotoLogiX Duider

Om met die laatste te beginnen, die luidt inmiddels als volgt:

Ik geef op originele en eigenzinnige wijze vorm aan kunst- en onderzoeksprojecten die uitnodigen tot wezenlijke ontmoetingen tussen mensen, ideeën en werelden.

Ik doe dit met de bedoeling om in samenspraak constructieve, coöperatieve en duurzame manieren van samenleven en -werken te onderzoeken en te beoefenen.

Waarbinnen ik tijdens het etmaal aan de horizon graag wil intunen op de volgende Reisvraag:

Hoe geef ik vanuit eigenheid en in afstemming invulling aan dienend en duurzaam leiderschap?

Waarbij ik met eigenheid bedoel:
… voortkomend uit waar ik voorafgaand aan omstandigheden (‘whatever the weather‘) en heersende voorkeuren in geloof en waarde aan hecht, autonoom-soeverein …

Waarbij ik met in afstemming bedoel:
… rekenschap gevend en rekening houdend met het grotere geheel, relevante omstandigheden en de eigenheid van de mensen die ik uitnodig tot een gemeenschappelijke ervaring – daarin steeds zoekend naar essentie van elk van de genoemde elementen en de synergie daartussen.

Waarbij ik met invulling geven en leiderschap bedoel:
… dat ik verantwoordelijkheid neem voor hetgeen mij binnen een helder en herkenbaar vooraf gedefinieerd en overeengekomen kader te doen staat, en mij overgeef aan wat niet van of aan mij is om te doen – en tussen die laatste twee helder onderscheid zie en betracht …

Waarbij ik met dienend bedoel:
… dat mijn aandacht, handelen en vertrouwen uitgaan naar de integrale beoogde ervaring zoals die binnen het grote geheel wil ontstaan, en alles wat daaraan bijdraagt en voor nodig is …

Waarbij ik met duurzaam bedoel:
… dat ik hierin streef naar een manier van werken/doen/zijn die in zijn eigen benodigde energie voorziet – die vrijmaakt – zonder daarbij op andere plekken evenredige, grotere of zelfs maar kleine tekorten te doen ontstaan.


Wil je ook eens een 24-uurs horizonobservatie meemaken? Kijk op http://www.newhorizonsahead.nl/horizonobservatie of schrijf je in voor de nieuwsbrief Mee op Avontuur om te weten wanneer de volgende editie plaatsvindt.

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar
Dit bericht werd geplaatst in Helderheidsvinding, Horizonexpedities, Nieuws, Plannen 2017, rust en ruimte, Synchroniciteit en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

