Fotofestival Naarden, de impro-finissage

Dacht ik het Fotofestival in Naarden dit jaar te missen nadat zaterdag van alles en nog wat veel te lang duurde… stond ik zonderdag ineens soep te eten met een exhibitionistisch fotogezelschap (als in: de tentoonstellende artiesten) in cafe De Doelen te Naarden-Vesting.

Dit alles vormde een onvoorzien bijverschijnsel van de Europalunch waarbij onder diverse anderen aanwezig: Poike Stomps, die het lumineuze idee heeft opgevat kruispunten in Europa te gaan fotograferen. Kijk en vergelijk: http://www.poike.nl/ versus http://www.crossroad-europe.com/anwb.html

fotofestivalnaarden

Zorgvuldig inpakmanagement in Grote Kerk

Poike had werk hangen op Naarden dat op de laatste dag afgehaald diende te worden en aldus kon ik met hem meerijden (al uit zijn dakraam vrolijk fotograferende achtereenvolgens de A10 en de A1). De soepborrel bleek een mooie ingang te bieden in de Grote Kerk, waar ik op den valreep (alias het nippertje) werken van Stephan Vanfleteren (van het boek: Portret) en Joost van den Broek (van het boek: Portret) heb mogen helpen inpakken. En passant ook de hoofdcurator gesproken. Na drie bezoeken aan Naarden wil ik er tijdens de volgende editie wel ns eigen werk zien hangen.

Aan Joost wilde ik sowieso nog een collaboratief fotoconcept voorleggen, al had ik dus niet verwacht dat in levenden lijve te doen. Eerder per e-mail, maar uiteindelijk bleek een carpool Naarden – Amsterdam CS hiervoor een veel beter platform te bieden.

Heerlijk spontaan dagje met allerhande inspirerend volk en materiaal. Note to self: vaker doen.

Ter viering van een en ander treft u hieronder een handvol koeien aan:

koeien

A handful of cows

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar
Dit bericht werd geplaatst in Ontmoetingen, Zomaar een plaatje en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie