Geachte @minpres, inzake het landsbelang het volgende…

Overhandiging ansichtkaarts

Overhandiging ansichtkaartenset aan Mark Rutte op Ondernemersplein 2014 (foto: René Zoetemelk)

Kijk, ik ben op de foto geweest met Mark Rutte, onze Minister-President. Veel van de mensen die dit lezen, weten al dat ik aan hem op donderdag 4 december graag het eerste exemplaar van mijn aanstaande kunstwerk-in-boekvorm NEW HORIZONS wil overhandigen. Gisteren na de opening van het Ondernemersplein in Den Haag heb ik daar dus alvast een voorschot op genomen, waarvan middels bovenstaande foto acte.

Maar wat heeft Mark Rutte nou met de horizon te maken?

Dat zal ik even uitleggen.

Werkend aan de horizon, kijkend naar de horizon en doend wat er te doen staat, ervaar ik het verkennen van Nieuwe Horizons inmiddels een zaak van Algemeen Belang.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar net zo hard om moeten lachen als toen ik eerder zei dat ik een boek ging maken in een

eenmalig oplage van genummerde 2012 exemplaren, in Zwitserland gebonden en met een begroting van € 100.000. Gelukkig zijn we inmiddels bijna de helft verder en na recente the best is yet to come, zo kan ik weldra uit betrouwbare bron melden.

Ik zie in Nederland een grote en vooralsnog goeddeels ongeadresseerde behoefte aan datgene waar het uitzicht op de horizon juist zo rijk aan is. Om te beginnen met inspirerende, tot de verbeelding sprekende en verbindende vergezichten. Wie schetst die op dit moment anders dan voor zichzelf? En wie neemt er verantwoordelijkheid voor ze als voorbeeld voor anderen te tot leven te brengen?

Wie is in staat overvloed, rust en ruimte niet alleen te herkennen, maar ook for the common good beschikbaar te maken en te cultiveren? Om tegenstellingen en verschillen te gebruiken als bron van dynamiek en synergie.

accomplishments

Om volgende generaties niet op te voeden tot het volgende cohort met zichzelf, elkaar en de wereld concurrerende consumptie-eenheden, maar ze de middelen en het vertrouwen bij te brengen om onze gedeelde toekomst vorm te geven?

En om steeds weer terug te komen bij het kunnen stellen van De Juiste Vraag, bij dezen gesteld aan eenieder die dit leest:

Wat willen we?
Wat willen we écht?
Wat wil jij, en wat is daarvoor nodig?

Wat ik wil is op 4 december NEW HORIZONS aan de Minister-President overhandigen omdat ik het hem bij uitstek gun om de waarde van het zicht op de horizon nader te leren kennen. Om de inzichten en vergezichten die dat oplevert, zinvol in te zetten in zijn werk als leider van ons land.

Wat daarvoor nodig is? Vi ska se. In ieder geval houd ik geïnteresseerden graag op de hoogte van alle vorderingen, ook deesaangaand. En voor wie nog niet weet waar en hoe ik dat doe: natuurlijk via de maandelijkse nieuwsbrief Mee op Avontuur en op Facebook.

Blanco prototype NEW HORIZONS, gebonden door Bubu.ch

Blanco prototype NEW HORIZONS, gebonden door Bubu.ch

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar
Dit bericht werd geplaatst in Droom en werk, Gedachtekronkels, Hersenspinsels, NEW HORIZONS, Nieuws, Ontmoetingen, Plannen 2014, Synchroniciteit, Zevenmijlslaarzen en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie