Wens: presenteren Zomergasten 2020

Zomergasten_Adriaan van Dis_Sonja BarendAdriaan van Dis bevraagt Sonja Barend over huilen als journalist: mag dat? – Zomergasten 1999

Beste lezer,

Graag deel ik mijn wens met je, om in 2020 het programma Zomergasten te presenteren.

Voor wie mij niet kent: mijn naam is Bruno van den Elshout. Ik werk als kunstenaar, vanuit de missie om met mijn werk uit te nodigen tot wezenlijke ontmoetingen tussen mensen, ideeën en werelden. Zodat er constructievere en leukere manieren van samenwerken en -leven mogelijk worden. Voorbij klassieke tegenstellingen, en voorbij de waan van de dag.

Het creëren van rust en ruimte zie ik daarvoor als een zeer belangrijk instrument, dat ik inmiddels goed beheers. Voor een goed deel dank ik dat aan mijn ervaringen met het kunstproject NEW HORIZONS, waarvoor ik een jaar lang ieder uur de Noordzeehorizon fotografeerde. Rust en ruimte die ik dankzij de publicatie van een bijzonder niet alleen zichtbaar en deelbaar heb kunnen maken, maar ook tastbaar, als object.

De komende jaren wil ik rust en ruimte ook in de ervaring deelbaar maken. Als vruchtbare bodem voor spraakmakende vraaggesprekken. Het voorbije halfjaar heb ik hiermee op eigen initiatief geoefend onder de noemer ‘Reis, Kijk en Luister‘. Dit was een serie interviewavonden waarbij ik telkens drie gasten interviewde in een kleinschalige, aandachtige en huiskamerachtige setting.

Op deze plezierige en leerzame ervaring wil ik graag voortborduren door publieke vraaggesprekken ook op grotere schaal en voor grotere groepen vorm te geven en te dragen. De uiteenlopende vaardigheden die ik in voorbije jaren heb verzameld en de komende jaren blijf verzamelen, wil ik graag richten naar de wens om in 2020 Zomergasten te presenteren.

Ik ben mij ervan bewust dat me in de tussentijd nog het nodige te doen staat. Trainen, oefenen, fine-tunen. Veel meters maken.

Met als vraag aan jou:

Wil je mij uitnodigen voor gelegenheden waaraan ik waarde kan toevoegen door precies dát te doen? Die meters te maken.

Je doet me daarmee een groot plezier, en ik hoop ik jou ook 🙂

Hartelijke groeten,

Bruno van den Elshout
info(a)photologix(.)nl
+31 6 146 330 72
+ Bijlage: Curriculum vitae

~~

UPDATE voorjaar 2018: Vanuit bovenstaande blogpost is mijn huidige project Whatever the Weather ontstaan. Dat project kun je inmiddels bezoeken via www.whatevertheweather.nl.

Over Bruno van den Elshout

Kunstenaar
Dit bericht werd geplaatst in Droom en werk, Kijkje in de Keuken, Nieuws, Plannen 2020 en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie